Meta verbergt inhoud eetproblematiek

Een artikel in het AD meldt het volgende:

“Meta, het moederbedrijf van Instagram en Facebook, gaat voortaan inhoud voor tieners over suïcide, zelfbeschadiging en eetstoornissen op de sociale mediaplatformen verbergen, ‘na overleg met deskundigen’. Zelfs als hun vrienden hierover berichten plaatsen, worden die onzichtbaar.

Dat meldt Meta dinsdag op de eigen website. ‘We plaatsen alle tieners automatisch in de meest restrictieve instellingen voor controle op inhoud op Instagram en Facebook en beperken aanvullende termen in ‘Zoeken op Instagram.’ Tieners krijgen binnenkort het verzoek om hun privacy-instellingen op Instagram met één tik bij te werken om deze strengste instellingen te bevestigen.”

“…”

“Meta zegt zich te hebben geconcentreerd op manieren om het moeilijker te maken inhoud over suïcide, zelfbeschadiging en eetstoornissen te vinden. Wanneer mensen nu zoeken naar deze termen, zullen de platforms deze gerelateerde resultaten gaan verbergen en hen doorverwijzen naar deskundige bronnen voor hulp. ‘We verbergen al resultaten voor zoektermen voor zelfmoord en zelfbeschadiging die onze regels overtreden’.”

Lees het volledige AD-artikel hier.

Informatie eetproblematiek & ondersteuning

Heb jij vragen met betrekking tot eetproblematiek of het herstellen hiervan? Wij bieden persoonlijke en ervaringsdeskundige ondersteuning in iedere fase van (herstel van) eetproblematiek. Bij Stichting JIJ heb je zelf de regie over jouw herstel en kan je kiezen uit meerdere vormen van ondersteuning. Zo kan je zelf ontdekken wat het best bij jou past.

Klik hier om te zien wat wij jou kunnen bieden op het gebied van jouw herstel.

Je kunt ons ook nog steeds volgen via Instagram, Facebook of LinkedIn om geïnformeerd te worden over de actuele activiteiten en nieuws.