ICT-beheerder (vrijwilligersfunctie)

Stichting JIJ zoekt per direct een

ICT-beheerder (vrijwilligersfunctie) voor minimaal 4 uur per week

Ben jij een ervaren ICT-er die graag zijn kennis en ervaring deelt met anderen en graag een bijdrage levert aan een goed doel? Dan is Stichting JIJ op zoek naar jou!

Wie is Stichting JIJ?

Stichting JIJ is een vrijwilligersorganisatie die zich vanuit ervaringsdeskundigheid inzet voor mensen met eetproblematiek en hun naasten. Meer informatie kun je vinden op onze website.

Algemeen
Voor ons Team ICT zoeken wij een vrijwilliger die de rol van ICT-er binnen Stichting JIJ op zich wil nemen. De Stichting heeft een aantal werkplekken die zijn voorzien van desktop PC’s, maar de meeste vrijwilligers werken thuis met hun eigen device waarvoor het Team ICT niet verantwoordelijk is, maar we proberen wel mee te denken. Binnen de Stichting wordt gewerkt met Microsoft Office 365 waarvan SharePoint Online een groot onderdeel is.

Het Team ICT heeft momenteel één SharePoint beheerder/medewerker ICT die het beheer en de inrichting van SharePoint grotendeels voor zijn rekening neemt (dit zal zo blijven). Deze beheerder houdt zich buiten SharePoint ook enigszins bezig met andere ICT-taken, maar is hier niet voor opgeleid en heeft nog onvoldoende ervaring.

Wat ga je doen?

• Als ICT-Beheerder ben je verantwoordelijk voor het beheren en optimaliseren van de ICT-omgeving van onze stichting. Je taken omvatten onder andere:
  • Beheer en onderhoud van hardware en software.
  • Beheer Microsoft 365 waarbij je verantwoordelijk voor het beheren, optimaliseren en ondersteunen van onze Microsoft 365-omgeving waaronder: Implementeren van nieuwe functies en updates binnen Microsoft 365 en waarborgen van de beveiliging en privacy van gegevens binnen Microsoft 365.
  • Ondersteuning bieden aan beheerder SharePoint/medewerker ICT bij vragen en problemen met Microsoft 365-instellingen en applicaties (Outlook, SharePoint, etc.).
  • Back-ups en herstelprocessen organiseren en beheren.
  • Documentatie bijhouden van ICT-processen en –procedures.
  • Het zou wenselijk zijn om te helpen bij het optimaliseren van werkprocessen door het inzetten van Microsoft 365 apps, zoals Power Automate en Power Apps.

Wat breng JIJ mee?

• Minimaal 5 jaar ervaring met systeem- en netwerkbeheer.
  • Ervaring met Microsoft 365 waaronder SharePoint Online.
  • Ervaring met Microsoft 365 apps zoals Power Automate en Power Apps is een pré.
  • Vaardigheden in het oplossen van hardware- en softwareproblemen.
  • Affiniteit met de doelstellingen van onze stichting.
  • Beschikbaarheid van 4 uur per week.
  • Goede communicatieve vaardigheden en een integere, proactieve, oplossingsgerichte houding.

Wat biedt Stichting JIJ?

• De kans een belangrijke bijdrage te leveren aan een goed doel.
  • De mogelijkheid om in een betrokken en enthousiast omgeving te werken.
  • Een vrijwilligersvergoeding en reiskostenvergoeding.
  • De flexibiliteit om thuis en/of op kantoor te werken.
  • En leuke sociale contacten op te doen, zoals onze maandelijkse borrels en vrijwilligersactiviteiten.

Ben JIJ diegene die we zoeken? Twijfel dan niet en reageer! Dit kan door jouw CV en korte motivatie te sturen naar vacatures@stichting-jij.nl. Daarna ontvang je bericht of je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Ook voor vragen kun je bij dit e-mailadres terecht. Graag reageren voor 5 augustus! Voor meer informatie kun je terecht op onze website

Wil je op andere manier bijdragen aan onze stichting? Kijk dan ook bij onze overige vacatures of wordt bijvoorbeeld donateur van Stichting JIJ.

Deel deze vacature via:

Terug naar andere vacatures