Coördinator ondersteuningstrajecten

Vanwege een baan elders zoekt Stichting JIJ per direct een

Coördinator Ondersteuningstrajecten (betaalde functie voor 10 uren per week)

Kun jij goed organiseren, heb je affiniteit met onze doelgroep, ben je enthousiast én kun je dit ook op ons vrijwilligersteam overbrengen? Dan is Stichting JIJ per direct op zoek naar jou!

Wie is Stichting JIJ?

Stichting JIJ is een vrijwilligersorganisatie die zich vanuit ervaringsdeskundigheid inzet voor mensen met eetproblematiek en hun naasten. Meer informatie kun je vinden op onze website.

Stichting JIJ organiseert onder andere groepsondersteuning voor iedereen, die aangeeft dat eten een te grote rol speelt in zijn/haar leven. Erkenning, herkenning, inzicht, persoonlijke groei en herstel staan centraal. Dit zijn de zogeheten herstelgroepen, begeleidt door ervaringsdeskundige vrijwilligers. We onderscheiden daarin jongerengroepen (14 t/m 17 jaar), motivatiegroepen, startgroepen, vervolggroepen en nazorggroepen (allen vanaf 18 jaar). Daarnaast bieden we individuele ondersteuning aan cliënten met een eetprobleem en hun naasten.

Wat ga JIJ doen?

• Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de groeps- en individuele ondersteuningstrajecten volgens onze beleidsdoelstellingen voor onze cliënten met een eetprobleem.
  • Dit doe je samen met je team ervaringsdeskundige vrijwilligers waar je leiding aan geeft.
  • We hebben een samenwerkingsovereenkomst met PsyQ en Human Concern en organiseren voor hen de nazorg ondersteuningstrajecten.
  • Je communiceert en rapporteert over alle activiteiten waar je verantwoordelijk voor bent aan de directeur en het bestuur.
  • Samen met de directeur en je collega Coördinatoren lever je een bijdrage aan de algemene beleidsontwikkeling van Stichting JIJ.
  • De functieomschrijving Coördinator Ondersteuningstrajecten kun je via het emailadres vacatures@stichting-jij.nl opvragen.

Wat breng JIJ mee?

• Je hebt affiniteit met onze doelgroep of bent zelf een ervaringsdeskundige met een eetprobleem.
  • Je hebt ervaring in een coördinerende functie en bent een kei in plannen, organiseren en delegeren.
  • Je hebt een proactieve en geduldige stijl van leidinggeven en kan met aandacht en begrip vrijwilligers aansturen.
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel, bent oplossings- en resultaatgericht en in staat om op het juiste moment de juiste besluiten te nemen.
  • Je hebt bij voorkeur een HBO of universitaire opleiding (SPH, MWD, psychologie) afgerond.
  • Je hebt de gelegenheid en intentie om voor een langere periode (minimaal 1 jaar) beschikbaar te zijn voor 10 per week.
  • Je hebt geen 9 tot 5 uur mentaliteit en vindt het niet erg om ook ’s avonds te werken en naast je betaalde uren vrijwilligerswerk te verrichten.
  • Je hebt kennisgenomen en onderschrijft de missie, visie doelstellingen en kernwaarden van Stichting JIJ.
  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Voordat je bij ons start kunnen wij deze gratis voor jou aanvragen.

Wat biedt Stichting JIJ?

• De kans om een bijdrage te leveren aan ondersteuning voor mensen met eetproblematiek.
  • Een boeiende functie en het werken binnen een fijn en enthousiast team van medewerkers en vrijwilligers.
  • De mogelijkheid om je uren in overleg per week in te delen en vanuit huis te werken. Voorwaarde is wel dat je ook een aantal dagdelen op onze locatie in Rotterdam-Kralingen werkt.
  • Deze functie is ook als re-integratieplek beschikbaar.
  • Salarisindicatie: voor een startende werknemer bedraagt het salaris 3076 euro per maand op basis van een 36-urige werkweek en een reiskostenvergoeding van maximaal 12 euro per dag.
  • De mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen en leuke sociale contacten op te doen, zoals onze maandelijkse borrels en vrijwilligersactiviteiten.

Kortom, ben JIJ diegene die we zoeken? Twijfel dan niet en reageer! Dit kan door je CV en motivatie vóór maandag 3 juni 2024 te sturen naar vacatures@stichting-jij.nl. Ook voor vragen kun je bij dit e-mailadres terecht. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Op 3 en 4 juni as. selecteren wij de sollicitatiebrieven en vanaf 5 juni 2024 nodigen we enkele kandidaten uit voor een eerste online kennismakingsgesprek.

Wil je op een andere manier bijdragen aan onze Stichting? Kijk dan bij onze overige vacatures.

Wellicht zien we je binnenkort in het JIJ-huis!

Deel deze vacature via:

Terug naar andere vacatures